בעיות שיניים בתקופת ההיריון

מלבד ביקורי רופאים, ביקורי בית חולים וריהוט חדר הילדים, אל תוריד ביקור אצל רופא השיניים מרשימת המטלות ההרה שלך כאשר התינוק שלך מגיע. בדיקות במהלך ההריון הן בטוחות וחשובות לבריאות השיניים שלך. לפני שנולד תינוקך, אינך יכול לדאוג רק לתהליכי ניקוי וסתימות חלל, אלא שרופא השיניים שלך יכול גם לסייע בתופעות שיניים הקשורות להריון שתיתכן. איגוד השיניים האמריקני, הקונגרס האמריקני לרופאות נשים ורופאי נשים והאקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים מעודדים נשים לקבל טיפול שיניים במהלך ההריון.

רופא השיניים שלך יכול גם לתת לך תרופות הבטוחות עבורך ועבור תינוקך במהלך ההריון

אם ההריון שלך נמצא בסיכון גבוה או שיש לך מחלות מסוימות, רופא השיניים או הרופא שלך עשויים להמליץ על טיפול. למרות שנשים רבות שורדות את תשעת החודשים ללא בעיות שיניים, הריון יכול להחמיר מצבים מסוימים או ליצור חדשים.

אל תיקח תרופות ללא מרשם מבלי לדבר תחילה עם הספק שלך. טיפול שיניים הוא טיפול אופציונלי, כך שאם ישנם טיפולים שאינך זקוק להם או שאינם נחוצים כדי להגן על בריאותך או של תינוקותיך, נסה לתכנן טיפול שיניים בשליש השני.

טיפול בשיניים ובחניכיים יכול לעשות הבדל גדול בתינוק שלך לאחר הלידה

בקר אצל רופא השיניים כל 6 חודשים עד שנה במהלך ההריון לבדיקות שיניים קבועות. זה מאפשר לרופא השיניים שלך להעריך את בריאות הפה הנוכחית שלך ולערוך תוכנית שיניים להמשך הריון.

הריון אצל חלק מהנשים עלול להוביל לבעיות בשיניים כולל מחלות חניכיים ועששת. מקובל שאמהות לעתיד יחוו הידרדרות בבריאות השיניים והשיניים במהלך ההריון.

אם אתה מטפל בשיניים ובחניכיים במהלך ההריון

יש לך פחות סיכוי לפתח בעיות שיניים. כשמדובר בכאבי שיניים ורגישות, בעיות הריון יכולות להפתיע אותך. בעיה בלתי צפויה במהלך ההריון היא כאב שיניים או רגישות, אך עם הרגלי שיניים טובים וביקור אצל רופא השיניים תוכלו לשמור על בריאות השיניים או החניכיים. בדיוק כמו שרמות מוגברות של אסטרוגן ופרוגסטרון אחראיות לתסמינים כמו הקאות ובחילות, הם גם יכולים לגרום לך להיות רגישים יותר לרובד. במהלך ההריון, שינויים הורמונליים יכולים לגרות ולדלק את החניכיים. אתה עלול לפתח חניכיים אדומות, נפוחות ורגישות המדממות כשאתה מצחצח, ואתה עלול לחוות תגובה מוגזמת לרובד המצטבר בשיניים.

קיים קשר אפשרי בין מחלת חניכיים למחלות חניכיים אצל נשים בהריון ולידות מוקדמות ומשקל לידה נמוך העלול לסכן את תינוקך למגוון מצבים בריאותיים

שינויים הורמונליים במהלך ההריון עלולים לפגוע בבריאותן של אמהות לעתיד, וחניכיים במהלך ההריון יכולות להיגרם על ידי דלקת חניכיים (חניכיים מגורות המדממות ונלקחות דלקת). אם לא מטפלים בה, זה יכול להוביל לדלקת חניכיים, צורה קשה של מחלת חניכיים שיכולה לכלול גם אובדן עצם.

השינויים ההורמונליים הקשורים להריון עלולים לגרום לדלקת הנקראת דלקת חניכיים הריונית

מחקרים מצביעים על קשר בין לידות מוקדמות לתינוקות במשקל נמוך ודלקת חניכיים. הישאר הרחק ממצב זה ומפיתוח מחלת חניכיים קשה על ידי ביצוע הטיפול הביתי המשופר שאנו מציגים כאן.

טיפול טוב בפה

בשיניים ובחניכיים במהלך ההריון יכול לעזור לך להביא הריון בריא ותינוק בריא. היותך בהריון מעלה את הסיכון לבעיות בריאות הפה, ובעיות אלו עלולות להשפיע על הריון שלך. לתינוקות שנולדו בטרם עת יש יותר בעיות בריאותיות בלידה ובהמשך חייהם מאשר בתינוקות שנולדו לטווח מלא.
למידע מורחב בתחום של משחת השיניים של פוראוור יש לגשת לאתר artmedicalcenter.co.il

רחפנות במהלך היגיינת השיניים יכולה להשפיע על הריון ובריאות השיניים שלך. אם הינך בהריון או בסיכון גבוה למחלות חניכיים, עליך לבקר אצל רופא השיניים שלך כדי לבצע ניקוי קבוע, בדיקות וטיפולים אחרים העשויים להיות נחוצים.

מיתוס זה נוצר מכיוון שנשים בהריון נמצאות בסיכון גבוה יותר לעששת. הריון הוא זמן מכריע לצריכת סידן, חומר מזין חיוני המסייע לעובר הגדל שלך להתפתח כראוי ומפחית את הסיכון שלך לאוסטאופורוזיס (אובדן עצם) בהמשך חייך.

בריאות הפה נחשבת לחלק חשוב בטיפול טרום לידתי, מכיוון שבריאות הפה לקויה עלולה להוביל לתוצאות בריאותיות לקויות אצל האם והילד במהלך ההריון. עבור נשים, היגיינת שיניים בהריון, הנקה ובמהלך גיל המעבר חשובה במיוחד.

ידוע כי אמהות סובלות מעששת ובעיות חניכיים במהלך ההריון

אם הם נוקטים באמצעי זהירות פשוטים, לא יהיו להם אובדן שיניים או בעיות שן אחרות. נשים בהריון עלולות לחוות לידה מוקדמת, משקל לידה נמוך יותר של תינוק, רעלת הריון, כיבים ברקמות במהלך ההריון, גרנולומות, דלקת חניכיים, גידולי הריון (Epulis gravidarum), שיניים רופפות, יובש בפה ושחיקת שיניים.

הריון

הוא גם זמן בו נשים עשויות להיות פחות מונעות לבצע שינויים בריאים. [3] רופאים יכולים לטפל בבעיות אוראליות מצד האם כדי להפחית את הסיכון ללידה מוקדמת ועששת בילדות באמצעות מניעה, אבחון וניהול מוקדם באמצעות הפניות דנטליות. המכשולים לטיפול בשיניים במהלך ההריון כוללים היעדר תקני תרגול, ביטוח שיניים לא מספק, מיתוסים עקשניים לגבי השפעת ההריון על בריאות השיניים וחששות לגבי בטיחות הטיפול בשיניים עובריות. 5 חולים, רופאים ורופאי שיניים צריכים להיזהר בכל הנוגע להימנעות מטיפול בבעיות בריאות הפה במהלך ההריון. אם הינך בהריון, בדוק רשימה זו של הבעיות הנפוצות ביותר בבריאות הפה שאתה עלול להיתקל בהן, יחד עם אזהרותיהן, ותהיה מוכן לשמור על חיוך בריא לאורך כל ההריון. מחלת חניכיים שכיחה כל כך בקרב נשים בהריון שיש לה שם משלה: דלקת חניכיים הריונית.

ספר לרופא השיניים שלך אם אתה מבחין בשינויים בצבע או במרקם של רקמות רכות בחניכיים, אם אתה מרגיש מגרד, מגורה או מדמם לאחר ניקוי השיניים, או אם יש לך ריח רע מהפה כרוני שאינו משתפר עם צחצוח קבוע וחוט דנטאלי.

אם יש לך בעיית חניכיים במהלך ההריון

חשוב שתבדוק אותה אצל רופא שיניים לפני הלידה. למרות שרוב סוגי בעיות החניכיים נגרמות על ידי הורמוני הריון ויכולות להיפתר לאחר הלידה, מספר קטן של נשים מפתח מחלות חניכיים עמוקות יותר שיש לטפל בהן במהלך ההריון. רופא שיניים ינקוט באמצעי זהירות נוספים אם הוא יודע שאתה בהריון כדי להבטיח שהטיפול שלך יהיה בטוח עבורך ועבור תינוקך.

שינויים ברמות ההורמונים במהלך ההריון עלולים להשפיע על בעיות חניכיים ועששת (123456)

רקמות רבות עוברות שינויים מסוימים והשליה מייצרת רמות גבוהות יותר של אסטרוגן ופרוגסטרון במהלך ההריון. ניתן לראות שינויים אלה גם בחניכיים של נשים בהריון העוברות שינויים במאזן ההורמונלי שלהן במהלך ההריון ולאחריו.

דילוג לתוכן