גילוי נזילות ורטיבות בתקרה

כשמדובר בנזקי מים ובמניעת נזילות, אתה עשוי לחשוב שקל לזהות נזילת מים או צינור פרוץ ומיד יבחינו בה. עם נזקי המים והדלפות, אולי הייתם חושבים שהיה קל למישהו לגלות משהו ומיד להבחין במשהו.

כאשר מתרחשת נזילת מים

כאשר סוג זה של נזילה מתרחשת, זה יכול להיות קשה לזהות מכיוון שהמים מגיעים לפני השטח. צינורות נזילות נראים בקלות אלא אם כן קיימת נזילה גדולה, אך בעוד שניתן לראות סימני נזילה חיצוניים על קירות ותקרות, קשה יותר לעקוב אחר הדרך שהדלפה עוברת.

נזילות מים נסתרות בקירות עלולות להיות מסוכנות במיוחד מכיוון שהמים נספגים ועובש מתפשט לאזורי הקיר והתקרה וגדל איפה שלא קל לזהות אותם

נזילות מים על קירות לא נספגות, אלא גם נספגות בחלקים אחרים של ביתכם, כמו הרצפה, הקירות והתקרות.
למידע נוסף על גילוי נזילות ורטיבות בתקרה ואיתור נזילות מקצועי יש לבדוק כאן: webby.co.il

כתם חום, נחושת או כהה על התקרה הוא סימן לדליפה, וכתמים אלה לעיתים קרובות מעידים על נזילה בגג. אם יש לך נזילה גדולה בחדר האמבטיה שלך, כמו למשל בשירותים, מקלחת או תא מקלחת, הנזילה עשויה להגיע מחדר האמבטיה ולא מהרצפה.

אם מיקום הקיר המדויק אינו ידוע בגלל הדליפה

תוכלו להשתמש במד לחות כדי למצוא את אזור הקיר בו נמצאים מים. אם תגלה שאין מקור מים אחר שגורם לכתם הרטוב בתקרה או בקיר, זה עשוי להיות סימן שיש לך נזילת גג. זיהוי הנזילות המדהים יכול לאתר את מקור נזילת המים ולתקן אותה לפני שמתרחש נזק נוסף. זה לוקח רק כמה צעדים פשוטים כגון שימוש במייבש ויעזור לך לעצור את נזילות המים. עם זאת, אם הבעיה נובעת ממקור שאינו הגג, בין אם מדובר בנזילה ברצפה, בתקרה, בקיר או בחלקים אחרים של ביתכם, יתכן שלא תוכלו לתקן זאת בעצמכם.

יש גם מספר אפליקציות שיכולות לזהות בקלות נוכחות של נזילות מים בתקרה, ברצפה, בקירות ובחלקים אחרים של הבית שלך. ניתן לראות נזילות על הגג, הרצפה ואפילו הקירות, כמו גם מקורות אחרים כמו מיזוג אוויר.

ישנם מספר סימנים שיכולים לעזור לך לזהות נזילות מים גם כאשר הם לא נראים. בואו נסתכל כיצד למצוא ולתקן נזילת מים בקירות ואיך זה עובד. למד על הסוגים השונים של נזילות בקירות הבית שלך, כולל מה להיזהר, היכן להשתמש בו ועוד.

אינך צריך למצוא עקבות של מים שפכו

כדי למצוא נזילה, אך אתה יכול להרגיש את הלחות במקום בו האור זורח, וזה סימן טוב למדי לדליפה מהתקרה. כבר הזכרנו שכשמחפשים נזילות תת קרקעיות, חפש אגן מים או נקודה לחה על הרצפה. אם אין נזילה בתקרה, עליכם להיזהר גם מבריכות מים או כתמים לחים על הרצפה. זה חל על נזילות בבטון, וזה ניתן למצוא גם במקרה של נזילה תת קרקעית.

אם אתה מבחין בבעיה

בדוק אם קיימים סימני פגיעה במים בקירות הסמוכים ובדוק אם ישנם כתמים או כיפות. אם אינך שומע דבר, עליך לבדוק זאת ביסודיות ולשים לב לכל חשד לנזילת מים. מציאת נזילה בקירות או בתקרות היא משב רוח, אך ניתן לשמוע בבירור מים מטפטפים וקול קירות ותקרות.

אם קיר הגבס שלך נראה מוכתם או פרוש ממקומו

התקשר לאינסטלטור כדי לבדוק אם יש נזילות בקיר או בתקרה. אם עובש בתקרה יכול להצביע גם על נזילה, קריאה לאינסטלטור תעזור לקבוע היכן התרחשה הדליפה. אתה יכול לחסוך זמן וכסף על ידי איתור נזילות עם מד לחות במקום לתת להם להגיע אליך.

למידע נוסף על איתור נזילות עם מד לחות וכיצד עובדי מד לחות פועלים במד לחות 101 של דלהמורסטר בקישור למטה

בדיקות גג אינפרא אדום קבועות מאפשרות לכם למצוא נזקי רטיבות ונזילות מים שעדיין לא נראות לעין. הטריקים המעשיים הללו לתיקון נזקי מים אמורים לעזור לכם למצוא נזילה בבדיקת חומרי בנייה. אם אתה מוצא סימנים של נזילות נסתרות בביתך, אתה יודע בוודאות שאתה רוצה לעקוב אחר הטיפים הבאים כדי לבדוק אותם באמצעות מד מים.

אף אחד מאלה לא פתר את הבעיה

אך עדיין היו לנו נקודות לחות ולחות בחדר האמבטיה, אז המשכנו לחקור כדי למצוא את הגורם לדליפה הנסתרת. כעת, כשתדעו לזהות נזילות מים בקירותיכם ולהקדים לתיקונים בביתכם, תוכלו לבדוק קישור זה העוסק בזמן הדליפה.

דילוג לתוכן