כיצד פועלות השתלות שיניים

השתלים מחליפים את שורשי השיניים. חור נקדח דרך עצם הלסת ולתוך עצם הלסת העשירה בעצבים ליד השיניים. חור זה גדול מקוטר השתל ולכן מאפשרים לחניכיים לצמוח מעליו. כאשר הלסתות גדלות סביב השתל, הוא בסופו של דבר יתמזג עם העצם.

בניגוד לתותבות רגילות, המחוברות לחניכיים באמצעות מוט העובר לאורך קו הלסת ומחזיק את התותבות במקומן, שתלים יחברו באופן קבוע את השיניים ועצם הלסת.

הנחת שתלים דנטליים

להשתלת שיניים עשויה להיות מספר יתרונות:

אם אתה משתמש במקדחה חשמלית כדי לקדוח שיניים ישנות, תסיר עצם פגומה שלא הוחלפה על ידי שתל חדש.

כאשר יש לך שן שבורה או מספר שיניים חסרות, ניתן לחבר שתל אחד או מספר שתל לכתר בודד ולא לגשר מסורתי.

לאחר הנחת השתל, הוא והעצם שמסביב יתמזגו יחדיו. כשזה קורה, יש לך עצם לסת חדשה שחזקה מספיק כדי לתמוך בכתר קבוע לגשר, או שיניים חדשות שמרגישות כאילו הן תמיד היו שם.

אינך חייב ללבוש שום עבודות גשר נשלפות. ניתן להסיר את השיניים משני צידי השתל לצורך ניקוי וצחצוח.

ניתן להשתמש בשתל אחד או יותר כדי לעגן גשר תותבות "אנדוסטאלי" לשיניים קיימות. זה עדיף על גשר קונבנציונלי עם שני נקודות, כי אתה מסיר רק תמיכה אחת ולא שניים, ואתה מרוויח את הכוח מהשתל עבור הגשר השני.

אם חסרות לך שיניים במקום שיניים אחרות פוגשות את החניכיים (המכונה "פגישה אנסטומוזה"), שתל אנסטומוזה עשוי להיות מועדף על פני גשר קונבנציונלי, שכן גשר קונבנציונלי עשוי להפחית את כמות הלחץ שחווה חֲנִיכַיִם.

היתרונות של השתלות שיניים

השתלות שיניים נמצאות בשימוש נרחב מהסיבות הבאות:

אנשים רבים מרגישים שהמראה של כל סוג של שיניים תותבות אינו מקובל בעולם המודרני.

אנשים נוטים פחות להיות מודעים לשתלים שלהם כשהם מחייכים. זה יכול לגרום לחיוך שלך להיראות שונה מאוד מהצד המחייך של חובש שיניים תותבות מסורתיות.

אנשים מחייכים בערך 50 אחוז יותר עם שיניים תותבות מאשר עם שתלים. זה גורם לאנשים במסיבות וברחוב להיראות ידידותיים יותר.

השתלות שיניים כל כך פופולריות כעת שרופאי שיניים רבים מעדיפים להשתמש בהם כדי להחליף שיניים חסרות במקום להסיר שיניים ולהניח מעליהן שיניים תותבות. חלק מהאנשים יכולים להמשיך ללבוש שיניים תותבות על הלסת הנגדית במהלך הטיפול כדי לשמר את יכולתם לאכול ללא כאב.

למידע נוסף על השתלות שיניים, כולל סרטונים ופודקאסט שהופק על ידי מטופל, עיין באתר המטופלים שלנו. אתה יכול גם לקחת את חידון האנטומיה של השתלות שיניים בחינם.

תוכניות השתלות שיניים עשויות לכלול מגוון אנשי מקצוע, לרבות רופאים (מנתחי פה ולסת) המתמחים במחלות פה, לסת ופנים, ורופאי שיניים המתמחים בטיפול במבנים התומכים בשיניים, כגון חניכיים. ועצמות (רופאי חניכיים), רופאי שיניים שמתכננים ומתקינים שיניים מלאכותיות (מומחי תותבות), או לפעמים מומחי אוזן, אף וגרון (אף אוזן גרון). אם אתה בריא ורופא השיניים יקבע שאתה מתאים לשתל, הוא ירשום את הניתוח בהרדמה מקומית ברופא השיניים או בהרדמה כללית בהתאם לבריאות השיניים הספציפית שלך. צרכי המטופל ומספר הניתוחים הנדרשים.

משם

תעברו בדיקת שיניים מלאה המורכבת מצילומי רנטגן ותלת מימד ואולי יעשו מודלים דנטליים של השיניים והלסת שלכם כדי לתת לרופא השיניים מושג מאוד ברור היכן למקם את לִשְׁתוֹל. לפיכך, השלב הפיזי הראשון בתהליך הוא פעולה קטנה להוצאת השן (או השיניים) הפגומות והנחת שתל דנטלי במקום השן החסרה. זהו רק חלק הטיטניום של השתל, לא שן מלאכותית – במקום מניחים כובע שיניים AKA על השתל, כובע מרפא למניעת כניסת פסולת.

לאחר מכן

הפה שלך צריך להחלים ולאפשר לעצמות ולחניכיים לצמוח סביב השתל. לאחר מכן הגיע הזמן לפתוח את השתל, להסיר את כובע הריפוי הזמני (או השן הזמני) ולהתקין את העזר. בחודשיים עד שישה החודשים הבאים, השתל והעצם יוכלו להצטרף יחד כדי ליצור עוגן לשן החדשה שלך.

לאחר מכן

השתל משוחזר עם כתר שיניים, גשר או תותב אחד, תלוי בכמה שיניים חסרות. לאחר מכן מניחים כתר דנטלי על הדוכן להחלפת שיניים קבועה וטבעית. לאחר מכן מוצמדים לעמוד המתכת כתר דנטלי, גשר או תותבת, ויוצרים תחליף טבעי לשן או לשיניים החסרות.

ניתוח שתלים כולל החלפת שורש השן בסיכת מתכת קטנה מאוד

בדומה לבורג, ולאחר מכן החלפת השן הפגועה בשן מלאכותית שתפקודית ונראית כמו שן טבעית. ניתוח השתלת שיניים הוא החלפת שורש השן בסיכת מתכת הדומה לבורג, והחלפת השן הפגומה או החסרה בשן מלאכותית בעלת מראה ותפקוד זהה לשן אמיתית. ניתוח השתלות שיניים יכול להוות תחליף טוב לתותבות או גשרים שאינם משתפים פעולה, ויכול לספק בחירה כאשר אין שורש טבעי ואי אפשר לעשות שיניים תותבות או להחלפת שיניים. שתלים דנטליים מספקים תחליף טבעי יותר של שיניים מאשר שיניים תותבות מכיוון שהם שיניים מלאכותיות המחוברות ישירות לעצם הלסת.

בנוסף

שתלים עוזרים לשמר את מבנה הפנים על ידי מניעת הרס העצמות המתרחש לעיתים קרובות כאשר חסרות שיניים. למידע נוסף על השתלת שן בודדת ריבוי שיניים חסרות בין אם יש לך שיניים חסרות בכל הפה או אחת ליד השנייה, ניתן להשתמש בשתלים גם לתיקון מגוון תותבות. מאפיין מפתח זה מייחד אותם מאפשרויות כגון גשרים ותותבות מסורתיות, המחליפות רק את כתרי השיניים החסרות.

מכיוון שהשתל נתמך על ידי עצם הלסת ולא על ידי השיניים שמסביב

הוא מתפקד ומרגיש קרוב ככל האפשר לשן הטבעית. שתלים משמשים לרוב להחלפת שיניים חסרות בכתרים דנטליים, גשרים או לתמיכה בתותבת נשלפת. שתלים לא רק מעגנים את השיניים, אלא גם עוזרים לשמר את עצמות הלסת והפנים, אשר בדרך כלל מתדרדרות בעת איבוד שיניים.

שתלים הם שורשים מלאכותיים שהתמזגו היטב עם עצם הלסת

ממש כמו שיניים טבעיות. הכנס את השתל ואפשר לשן החדשה להתחבר לנקודת החיבור של השתל. לאחר הצמדת השתל לעצם הלסת, מחבר קטן הנקרא אבוטמנט מחובר לעמוד כדי לאבטח היטב את השן החדשה.

לאחר מכן מוחדר שתל השורש של השן

שהוא עמוד טיטניום קטן, לתוך השקע הגרמי של השן החסרה. כשהיא מתרפאת, הלסת מתרחבת סביב עמוד המתכת המושתל, ומחברת אותו בחוזקה ללסת. תוך 3-4 חודשים לאחר הנחת השתלים הדנטליים, נוצרת לאט עצם חדשה סביב השתל, מייצבת אותו ומתמזגת עם עצם הלסת. לאחר המתנה של מספר שבועות להחלמה, השתל הדנטלי גדל יחד עם העצם ונתמך ברקמת החניכיים שמסביב, ויוצר עוגן חזק.

לאורך זמן

טיטניום מתמזג עם עצם הלסת, ויוצר בסיס בטוח לשיניים החלופיות שלך, בין אם הם כתרים דנטליים, גשרים, תותבות היברידיות או תותבות נשלפות. בזמן שהוא מרפא, השתל משתלב אוסאואונגר, או במילים אחרות, הוא מתמזג עם עצם הלסת הטבעית שלך, ויוצר בסיס מוצק לשיניים החלופיות שלך.

לאחר מכן קודח חור בעצם הלסת כדי לפנות מקום לשתל והשתל יוכנס. תוך מספר שבועות לאחר ביצוע השתלת שיניים, העצם משתלבת ומתחברת לשתל.

בתהליך של אוסאואינטגרציה, תאי עצם אנושיים נצמדים למעשה לשתל הדנטלי. שתל מסוג זה עושה שימוש בתותבות קיימות וממיר אותן לשתלים על ידי חיבור הקישור לתחתית. כל השתלים משתמשים באבזור כדי לתקן את השיקום על שורש הטיטניום.

הסיבה לכך

היא שאולי תזדקק לתותבות מותאמות אישית לתהליך ההשתלה. רופא השיניים שלך עשוי להחליט שאתה זקוק לטיפולים נוספים, כגון השתלות עצם או עקירות שיניים, לפני הנחת עמודי השתלים. ברגע שהשתלים שלך נמצאים במקומם, סביר להניח שלעולם לא תצטרך לבזבז זמן או כסף בעיצוב מחדש שלהם.

חלק מהמטופלים עשויים לדרוש הליכים רפואיים לפני התקנת השתל. עבור מטופלים שהיו חסרי שיניים מספיק זמן כדי לאפשר ספיגה של הלסת, ייתכן שתידרש השתלת עצם להגדלת מסת העצם לפני שהלסת תוכל לתמוך בשתלים דנטליים.

בהיעדר שיניים בפה בריא אחרת, ניתן להחליף שן אחת בשילוב קבוע של שתל וכתר. בהתאם למספר השיניים החסרות, ניתן למקם שתל אחד או יותר לאורך קשת אחת.

החלק ה"שורש" של השתל

הוא עמוד טיטניום בדרגה כירורגית המונח בלסת במקום בו היה בעבר שורש השן. מכיוון שהעמוד ישמש כשורש השן, הוא מושתל עמוק לתוך העצם. בורג הטיטניום משמש להחלפת שורשי שיניים חסרים ומתפקד כשורש מלאכותי הצומח יחד עם הזמן עם השיניים ורקמות הפה שמסביב.
למידע בנושא של כיצד פועלות השתלות שיניים והשתלות שיניים בראשון לציון מומלץ לגלוש לאתר dental-clinics.co.il

השן חסרה

נוכל להצמיד לשורש השתלת שיניים כתר חרסינה מלא ולמקם אותו בין שתי שיניים בריאות מבלי להפריע להן כלל. בהשוואה לגשר, המצריך חידוש שיניים סמוכות לכתרים, השתלים אינם משפיעים כלל על שיניים אחרות. למידע נוסף על גשרים הנתמכים בשתל. כל השיניים חסרות. ניתן לחבר תותבת שלמה לעצם הלסת עם ארבע עד שישה שתלים הממוקמים במיקום אסטרטגי. השתלת הלסת התחתונה פתיחת דו-שיח מוקפץ סגור שתל הלסת התחתונה השתלת הלסת התחתונה ייתכן ויצטרך מנתח שיניים להשתיל חתיכה קטנה של עצם, בדרך כלל ממיקום אחר בעצם הלסת או עצם הלסת התחתונה, כדי לתת לשתל הדנטלי בסיס מוצק.

 

דילוג לתוכן