מיתוג

במובן הראשון של המילה, מותג הוא פשוט מה שמוצר אומר על מקור המוצר. אך על השאלה מה מגדיר "מותג" עונה בדרך כלל מותג מבוסס ידוע. כשאנחנו מדברים על מה זה "מותג", אנחנו לא מדברים על מה מותגים עבור העסק.

מותגים הם הסמלים המזהים שמשתמשים בהם כדי להבדיל את המוצרים שלהם זה מזה והם מגלמים את התחושה המוכרת שהמוצר או החברה מעוררים. כוח זה מתגלה כאשר אנו מבינים מהו מותג, כיצד הוא נוצר ואילו תשואות מדידות נוצרות מהשקעה במיתוג.

בהתאם למה שמייחד את המותג שלך, תוכל לפתח את אסטרטגיית השיווק שלך ולממש את מלוא הפוטנציאל שלו. השתמש בתבנית שלמעלה ובצע את אפשרויות העיצוב שבחרת עבור כל אחד מהמותגים והיחידות העסקיות שלך כדי ליצור זהות מותג הרמונית.

מבחינה ויזואלית

האלמנטים הגרפיים המשמשים לתקשורת המותג שלך, כולל הלוגו, עיצוב הלוגו, חומרי מיתוג, לוגו ואלמנטים חזותיים אחרים. לוגו הוא החלק המוכר ביותר במותג ורכיב חשוב בתהליך בניית המותג, גם אם הוא אינו מייצג את מכלול זהות המותג. זה יכול להיות סמל של העסק שלך, אבל זה לא יכול להיות המותג כולו כי זה לא לוגו. אם תחילה תגדיר מה יש ומה לא נמצא במותגים שלך, אתה יכול להגדיר אותם מה הם לא.

מיתוג

הוא אסטרטגיה ליצירת תדמית, ומיתוג הוא הדימוי הנתפס של המוצר שאתה מוכר. מה המותג שלך אומר, מה המוצר שלך צריך למכור, איך אתה מתקשר אותו ומה אתה רוצה שאנשים ירגישו כשהם מתקשרים איתו מזהים את זהות המותג. האלמנטים הבסיסיים של המותג כוללים את ערכי הליבה שלו, את הערכים שלו כמו שירות, איכות, שירות לקוחות ואיכות המוצר. ארכיטקטורת המותג מגדירה את המותגים עצמם, ולא את חומרי המיתוג, הלוגואים, עיצוב הלוגו או אלמנטים חזותיים אחרים.

למעשה

אנו רואים לפעמים מותגים מתחזקים כאשר לקוחותיהם מתחילים לתייג אותם כמשהו שאינו שם המותג שלהם. על ידי עבודה ליצירת מבנה למותג שלך בצורה של ארכיטקטורת מותג, הארכיטקטורה שלך יכולה לספוג צמיחה ושינוי כך שהמותג יוכל להתפתח, להרחיב, להגיב ולשנות לאורך זמן. כשצרכנים מזהים באופן מיידי את מה שאתה עומד על ידי הלוגו שלהם, אתה הופך ליותר משם או סמל. זה מספק מגוון כך שתוכל ליצור עיצובים ייחודיים לכל חברה תוך שמירה על נאמנות לזהות המותג שלך.

זהות מותגית חזקה יכולה ליצור קשר רגשי עם הצרכנים

דבר שיכול להיות מכריע לבניית מערכת יחסים מתמשכת עם המותג. זה לא רק על יצירת מאפיינים פיזיים למותג שלך, אלא גם על פיתוח רגשות הלקוחות שלך כלפי החברה שלך ומוצריה. משוך אנשים שמסכימים עם מה שהמותגים שלך מציעים, לא רק מבחינת המוצר או השירות, אלא גם מבחינת האישיות שלהם.

קהילת מותגים חזקה מאמתת את משמעות המותג שלך

מגבירה את נאמנות הלקוחות ומביאה זרם רעיונות להרחבת העסק שלך. לקוחות אידיאליים מעוניינים רק לקנות את מה שהם מוכרים, אלא גם ביחסים שלהם עם המותג. ברגע שיש לך ניסיון טוב עם מוצר, צרכנים נוטים יותר לבטוח בך ולנסות מוצרים שקשורים לאותו מותג, כגון מוצרים, שירותים ושירותים של החברה שלך. לסיכום: איך אנשים תופסים את המותג שלך במודע או שלא במודע קובע לחלוטין כיצד הם מתמודדים עם זה. מותגים חכמים ומצליחים שואפים להגיע לקהלים שונים החשובים לעסק שלהם, ולעתים קרובות זה מה שמייחד אותם ומה שעושה אותם חזקים לאנשים שחשובים להם. כפי שתואר לעיל, האופן שבו העסק שלך נראה, נשמע ומתנהג הוא חלק שווה ערך במותג כפי שהוא. אם זה משמעותי כמשהו אחר, אז זה חייב להיות משמעותי עבורכם.

כל מותג אחד פירושו משהו ייחודי לכולם

בין אם זה שם מותג, לוגו, שם החברה שלך או אפילו סתם שם באתר שלך. במילים פשוטות, המותג הוא מה שהלקוחות הפוטנציאליים שלך חושבים כשהם שומעים את שם המותג שלך. שמו של שולח הדוא"ל שלך הוא המותג שאתה נמצא, האתר שאתה מבקר בו, ואפילו כתובת הדוא"ל באתר שלך. בין אם אתה איש מכירות, חנות או מחלקת שיווק, הלוגו שלך אינו האלמנט היחיד שהופך את זהות המותג שלך לחזקה, אך הוא חיוני עבורה. איך תוכלו לשכפל את מה שעשו מותגים כמו קוקה קולה ולהשתמש באלמנטים אחרים בזהות הארגונית שלכם? המותג שלך צריך להיות יותר מסתם הלוגו שלך, וכל תוכן שאנו מפרסמים משקף זאת. סיפור זה הוא חלק מסדרת מאמרים על חשיבות המיתוג בעידן הדיגיטלי עבור מותגים.

דילוג לתוכן