ניהול

ניהול חייכם אינו שונה בהרבה מניהול ארגון, אך ניהול הוא על מערכות כאשר אנו מדברים על ניהול החיים. אמנות ניהול תמיד הייתה מעוגנת בנו והיא אחד ההיבטים החשובים ביותר בחיי היומיום שלנו.

מגגינסון

מוסלי ופייטרי הגדירו את ההנהלה כ"עבודה עם משאבים אנושיים, פיננסיים ופיזיים להשגת יעדים ארגוניים באמצעות פונקציות תכנון, ארגון, מנהיגות ובקרה. ברמה הבסיסית ביותר, הניהול הוא תחום המורכב משבע בסיסים פונקציות, שלכל אחת מהן יש את שמה משלה. ההנהלה, המכונה לעתים גם ניהול ארגון או ניהול תפעולי, מתייחסת באופן מסורתי לפעילויות הכרוכות בכל אחת מארבע הפונקציות הכלליות המפורטות להלן. על בסיס שבעת הפונקציות הללו טבע לותר גוליק את המילה. POSDCORB, שפירושו בדרך כלל תכנון (כלומר "p – תכנון").

על פי קווץ 'ואודונל

תפקיד המנהיגות של הצוות הוא למלא את מבנה הארגון על ידי מילוי תפקידים שתוכננו במבנה. על המנהלים לדעת מה צריך לקרות ומי זמין לבצע את המשימות המוטלות עליהם. כמובן שכישורי הניהול הם מכריעים גם עבור עובדים ברבים אחרים. ולהחיל על משרות המכונות בתרשימים ארגוניים "עמדות מנהיגות". למשל, יש צורך במומחים בשירותים חברתיים כדי לארגן אירועי מידע לעובדים, מתכנני אירועים צריכים מיומנויות ניהול כדי לארגן אירועים, ומזכירות זקוקות לכישורי ניהול כדי לנהל תהליכי משרד.

מנהלים פרטיים עשויים שלא להיות מעורבים באופן אישי בפיתוח מדיניות ואסטרטגיות ארגוניות, אך גם מי שעדיין לא צריך להיות מסוגל לתכנן עבורם.

זה הכיוון אליו הולכות שיטות ניהול ביצועים ארגוניות כמו אלה שהוקמו בארה"ב, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד ומדינות אחרות. לדוגמא, יש דגש חזק על ניהול ככלי לניהול ביצועים, ולא כפרט.

פונקציית הניהול כוללת מנהיגות

תקשורת, מוטיבציה ופיקוח, כך שהעובדים יכולים לתאם את פעילותם להשגת היעדים הרצויים. לכן הארגון כולל תכנון הפעילויות המתבצעות בחוזים להשגת יעדי החברה, הקצאת כוח אדם נכון והקצאת אחריות ליישום מתואם וקוהרנטי. מנהיגות היא החלק בו אתה לוקח אחריות, אומר לאנשים מה לעשות, נותן פקודות ומקבל החלטות. שקול למשל כיצד עקרת בית פשוטה משתמשת במרכיבי הניהול לניהול הבית.

המנהל עוסק בתכנון מבצעי, תקצוב ותכנון. המנהל קובע באופן פעיל מה לעשות, מה לעשות ואילו משאבים מתאימים ליישום מוצלח של התוכנית. ניהול פרויקטים הוא אפוא השיטה בה מתוכננים, מנוטרים, מדווחים, מבוקרים ומילים אחרות מנוהלים.

כדי להבטיח שהמטרות והתוכניות העסקיות יושגו, השליטה היא מדידה ותיקון של ביצועים ופעילויות הכפופים. זהו למעשה תהליך ההערכה האם הם עושים את מה שהם רוצים לעשות ואז להחליט באיזה דרך פעולה שיש לנקוט.

תיאוריית המגירה אומרת בעצם שכאשר מנהל מקבל החלטה

עליו לשקול את כל ההיבטים של המצב הקיים ולהתייחס להיבטים החשובים למצב הספציפי. מנהלים העומדים בפני החלטות חשובות אינם יכולים עוד עם זאת, בניהול פרויקטים, המיקוד מוגבל לשליטה בשינויים בהיקף בשלב הביצוע. ישנם היבטים רבים של תכנון וגיוס (תכנון כוח אדם, גיוס, גיוס עובדים) , הכשרה וכו '), עד כמה שם. זה צריך להיות המוקד העיקרי בשלב התכנון של פרויקט, לא רק שלב היישום, אלא גם שלב הניהול. וללמוד וללמוד ליישם את העקרונות האוניברסאליים האלה, יש סיכוי גבוה יותר שתצטיין כמנהל בארגון שלך. זכור להתיישר עם עקרונות ניהול ההון האנושי, כישורי ניהול וכישורי מנהיגות. בגישה שתוכננה בקפידה לתכנון, תכנון וניהול, תוכלו לשפר את כישורי הניהול שלכם במגוון דרכים.

אז המשך המאמצים שלך לזהות את מנהיגותך וסגנון המנהיגות הטובים ביותר שלך עשויים להסיק כעת שהסגנון הטוב ביותר תלוי במצב. ניהול שינוי לא קשור להנהגה מתי שזה אפשרי, אלא להסתגל כשצריך.

בתפקידי מפתח

מנהלים יכולים להתנהג כבעיית צרות, מקצים משאבים ומשא ומתן. ניהול חיים פירושו לעשות דברים כדי להשיג את מטרות החיים, אך ניהול ארגון פירושו לעשות דברים למען אנשים אחרים. ניהול ללא כוונת רווח, במיוחד של מנכ"ל, חייב להיות מסוגל לעבוד עם חברי דירקטוריון שהם בדרך כלל מתנדבים של העמותה. הנהלת ארגונים פירושה שיש לעשות משהו בכדי להשיג את מטרת הארגון.

כדי להישאר באותה רמה כמו הצוות שלך, עליך לנסות טכניקת ניהול הנקראת פרספקטיבה – קח אותה. במילים פשוטות, אתה יכול להוביל אדם פרטי, קבוצה או ארגון, אך סגנון מנהיגות משתתף או מקלה יותר הוא הטוב ביותר עבור ארגון ללא מטרות רווח, כגון כזה שמנהל בית חולים או אוניברסיטה. הם קובעים את הכיוון ומשפיעים על הבאים אחריהם, לא רק על צוות ההנהלה, אלא גם על האנשים בארגון.

דילוג לתוכן